En aquest precís instant s'estan duent a terme tasques de manteniment o modificació a 129 trams de carretera al llarg i ample de la geografia catalana. Vaja, el que vindrien a ser obres. D'aquestes actuacions n'hi ha 13 que ténen lloc a la demarcació de Girona, 13 més a la demarcació de Tarragona i només 3 a la demarcació de Lleida. Si disposeu d'unes mínimes nocions d'aritmètica, això significa que les 100 obres restants es produeixen a la demarcació de Barcelona.
La conclusió fàcil seria que aquest és un cínic post de denúncia del barceloní de torn al desmesurat centralisme de l'administració catalana, però us convido a mirar una mica (no gaire) més enllà. Més dades. De les 13 obres que s'estan fent a les carreteres gironines fins a 5 actuacions afecten a zones habitualment transitades per pixapins durant els caps de setmana:
· C-31 a Verges i Platja d'Aro
· C-35 a Vidreres
· C-66 a Palafrugell
· C-25 a Arbúcies
A Tarragona succeeix una cosa similar:
· AP7 a Tarragona
· Dos trams de la N-240 a Valls
I a Lleida és encara més evident:
· C-28 a Alt Àneu
· C-13 a Sort
Tenint en compte que el concepte obra, a part de les molèsties evidents, engloba actuacions com l'estretament de carrils, senyalització de nous límits de velocitat, instal.lació de nous radars de tram o manteniment dels existents, la cosa canvia. Perquè com na iaia punkarra s'ha fet un fart d'explicar, els vilatans ténen el cul pelat d'utilitzar camins semisecrets i no estem parlant tampoc de carreteres locals sino d'eixos principals. A qui dirieu doncs que van destinades aquestes suposades millores de l'infraestructura que contribuiran a eixugar el dèficit públic a base de multes? De nou, a la molt majoritària població barcelonina.
Encara que sembli mentida, la meva intenció no és escriure sobre xarxes viàries sino sobre la sort de ser minoria. Perquè és una gran veritat que els assumptes que afecten a menys gent preocupen més aviat poc als polítics, però de fet tot el que sigui convertir-se en focus d'atenció dels actuals gestors de la Generalitat de Catalunya és d'un beneficiós ben discutible. Perquè com més allunyat vius dels centres de poder, sempre relacionats a la demografia, menor és la seva intervenció en els aspectes que determinen la teva qualitat de vida. I això, amics, avui en día és un privilegi.
11 comentaris:
Completament d'acord.
Sabies que cert polític conegut de Catalunya, amb fama de ser simpatitzant del sindicat de la garrafa i amb una coneguda casa al Baix Empordà, va demanar que treiessin els semàfors de Celrà i Bordils "perquè generaven cues"?? Sabíeu que les cues només es generen a l'estiu els divendres al vespre en direcció Palamós i els diumenges a la tarda? Sabíeu que sense aquests semàfors la gent de Bordils no podria sortir mai (perquè els de la carretera principal no respecten ni les cruïlles)?
Sabíeu que els alcaldes d'aquestes poblacions van escriure al senyor garrafes per exposar tot això?
Més:
Fan una autovia per anar cap Olot -autovia, 2 CARRILS per sentit- i la posen a 100 i als túnels de Castellfollit a 80!! I amb algun radar-sorpresa dins els túnels. Mentre que a la carretera vella la velocitat ja era (i és en certs trams) de 100.
LA c31, carretera que agafo sovint: A part que estan DESTROSSANT l'Empordà (és clar que això als polítics fillsdeputa de torn no els importa mentre no els toquin la seva caseta de Portlligat), això no treurà que hi hagi cues igualment! A més, a l'hivern poc que n'hi ha, de cues, les cues les fan els de CAP DE SETMANA que sembla ser que tenen molta pressa per arribar al "xalet" de la costa. I si tenen una caseta enmig del poble, acabaran demanant que el carrer sigui peatonal -o si més no, que no s'hi pugui aparcar- per fastiguejar als veïns que hi viuen tot l'any i fer-ho tot "més MAKU".
En podria dir moltes més, però ja se m'ha estroncat el berenar.
I perquè no hi hagi malentesos, que consti que no m'oposo a que arreglin una carretera en mal estat, o que hi facin un arcen en condicions. Perquè les carreteres que haurien d'arreglar perquè són una vergonya, aquestes no les arreglen. La N-II la van aixecar i el tram de Caldes està parat des de fa mesos, amb el conseqüent perill per qui hi circula. Serà per a què molta gent passi per la autopista i no els convé desdoblar-la?
En fi, conclusió: El millor és anar a viure a un poble contra més lleig i lluny de la ciutat millor (i que no sigui lloc de pas de la ciutat a un poble turístic). Menys et tocaran els collons.
Jo estic per anar-me'n a viure al poble més petit, més llunyà de Can Fanga i més mal comunicat i al que se li acudeixi venir a arreglar-me la carretera foragitar-lo a cops de roc.
Em sembla que em retiraré a Santa Gueraula de les Espremulles a viure tranquil... cada vegada que la gent em pregunta "i quan tornes?" els hi dic el mateix "quan no tingui més remei".
I després van fent programes com caçadors de bolets perquè els natius de can Fanga vinguin a passejar el seat ibiza groc pel Ripollès, amb l'espectacle vergonyós que d'això se'n deriva.
Quina inconsciència la de TV3.
Ara diré una cosa en favor del President Maragall:
ha estat l'únic president que ha "deslocalitzat" l'administració catalana, portant a la ciutat de Lleida la seu del DARPA (Departament d'Agricultura Ramaderia Pesca i Alimentació).
Podríem dur la Conselleria d'Indústria a Tarragona, que allà en tenen molta? I Turisme a Blanes, per exemple.
Al cap i a la fi, si la majoria de tràmits es poden fer per internet, i la ciutat escollida té una estació de tren, i a prop hi té la matèria a tractar, hi ha poc a perdre i molt a guanyar.
@iaiapunkarra: Ja sabia jo que aquest tema la treuria de polleguera. En realitat, jo tampoc em queixo de que arreglin carreteres, el que em fa ràbia és que s'estigui explotant de forma tan descarada la font d'ingressos dels impostos indirectes.
@Pere Llufa: No em faci somniar a aquestes hores, que acabo de començar el torn de feina i se'm fa difícil.
@Albert: No sé si vostè morirà en un laboratori secret o en un quiròfan de mala mort, però coneixent-lo segur que no és dins el mapa de la foto que il.lustra aquest post.
@Ararat: TV3 està molt sensibilitzada amb el ruralisme. A Ventdelplà estan tocant ara el tema dels pixapins que denuncien a pagesos per pudors i sorolls. El pagès denunciat és un fill de puta agressiu i maleducat.
@Josep: Tan de bo em deslocalitzassin a mi també. Però està clar que Barcelona no es vol desprender de les coses que li dónen prestigi.
Jo fa anys que dic que m'agradaria viure en un poble (que n'hi ha pocs) qualsevol del Solsonès, la comarca amb menys densitat de població de Catalunya.
Anar a viure a un poble de mala mort? No sabeu pas el que dieu. I què fareu quan tingueu fills i vulguin estudiar? o quan necessiteu un hospital? quan anireu al cinema, al teatre, a exposicions? o als concerts d'en Bruce Springsteen? Res, home, res, quedeu-vos a la ciutat, que hi tenu de tot!
Ah, i si al final voleu anar a viure a pagès, ja ho sabeu, cap a la Cerdanya o l'Empordà, a la Garrotxa no, que hi ha moltes vaques i fan pudos i les campanes toquen a totes hores...
@Albhert: Vostè és un murri! Es pensa que no sé que viure en un poble de mala mort és l'única manera d'assegurar-se que els fills et fotin el camp amb 18 anys en comptes de 30? Això sí, els hi has de pagar la carrera i el piset d'estudiant a Barsalona, però amb el que s'estalvia en concerts de Bruce Springsteen, obres d'El Tricicle i exposicions postmodernes encara guanyes calers i, definitivament, estàs millor de la salut.
@Lo Gené: Doncs li reconec que hi he passat ben poc per allà, més enllà d'una estada a Sant Llorenç de Morunys i alguna visita a Solsona.
Sr. Markutis, jo no moriré mai! a la que trobi la fórmula secreta que busco no dubti que la provaré ipso-facto!
Publica un comentari a l'entrada