divendres, 3 d’abril del 2009

Bertomba

Ha tornat a passar. A en Berto Romero li han cancel.lat un programa de TV propi a la tercera emissió per manca d'audiència. No vull dir que ja ho vaig dir, però en Josep pot donar fe que no les tenia totes amb mi. Hem de parlar de mala sort? De mala ubicació? De forta competència? Sincerament, crec que els motius són força més simples. I em veig amb cor d'opinar perquè dec ser dels pocs que s'ha empassat els tres programes emesos.

Primer progama d'El Gran Què:



Primer Progama de Berto:



Coses que han canviat:

- Quan El Gran Què no el coneixia ningú, quan El programa de Berto ja és famós
- A TV3 se'l veia menys segur, a La Sexta té molt més ofici.
- El programa de TV3 va tenir nul.la promoció, el programa de La Sexta el van anunciar fins la sacietat setmanes abans.
- El Gran Què anava diumenge a la tarda més sol que la una, El Programa de Berto anava diumenge a la nit i arrossegava audiència d'El Follonero.
- El Gran Què no feia gràcia, El programa de Berto en feia a estones.
- El Gran Què competia contra El Hormiguero i el futbòl, El programa de Berto contra Aída i Doctor Mateo.
- El programa de Berto durava mitja hora, El Gran Què hora i mitja.
- Tv3 és una televisió pública que, en principi, s'ha de guiar més per la qualitat que per l'audiència (que li diguin a la Melero). La Sexta és una televisió privada que s'ha de guiar més pel share que per la qualitat.

Coses que no han canviat:

- El Berto continúa fent els programes com una extensió d'ell mateix.
- L'humor d'en Berto no li fa gràcia a tothom perquè és personal i arriscat.
- Els dos programes insisteixen en fer humor de la quotidianitat i en les cançonetes amb lletres per riure.
- En tots dos casos, els reportatges ficticis són el pitjor del programa.
- Els programes són molt similars entre si i dins de cadascun hi ha poca varietat. Són un conjunt de gags, com si es tractés d'una única secció. Com presentar un treball acadèmic amb una sola font d'informació.
- El Berto no és el primer, ni l'únic, ni l'últim més efectiu com a col.laborador que com a eix d'un espai.

No t'enfonsis, nen. Però deixa-ho estar.

13 comentaris:

Anònim ha dit...

Què repelent el paio aquest, un altre aspirant a humor gafapastero, i això que no l'he sentit mai parlar.

Actuament, de la tele, només es pot mirar futbol. I sense volum.

L'illa dels monstres ha dit...

collons, he tornat a fer tard i no he pogut veure ni un sol segon del programa, però és que en general em fan una mica de mandra ja aquests programes d'humor tan típics de la Sexta. no dic que siguin dolents, però me foten mandra

Valero Sanmartí ha dit...

Per mi, els grans problemes del programa del bo d'en Berto:

1. La inexistència de seccions diferenciades: el programa semblava un torrent mig improvisat que no sabies mai ben bé cap on anava. Potser aquesta era la intenció, però no els hi va sortir bé. Desconcertava en el mal sentit de la paraula.

2. Manca de ritme: potser aquest retret és conseqüència del punt 1. Al programa hi havia moments potents però tranquilament podies passar-te 5 minuts (que en tele és molt) sentint la temptació de canviar de canal.

3. Competència: no ens enganyem, allò que triumfa més d'en Buenafuente versió estatal són els nengs, el chikilicuatres, etc. No ho dic com una denúncia, però és obvi que aquesta faceta és la que sedueix als milers de seguidors d'Aída. En canvi, l'humor d'en Berto és força més rebuscat, juga amb més referències i construccions verbals estranyes. Pensava que venint desprès de Salvados la gent es quedaria, però ha guanyat la maruja d'España.

En fi, a mi em sembla que en Berto és un dels humoristes de 1a fila a l'estat espanyol. Li falta crèixer, però no el veig verd per tenir un programa propi. El problema és que no estava ben enfocat.

Iaia, doni-li una oportunitat en Berto! Les ulleres que porta son de "quitaypon", amen que portar ulleres de pasta no significa subscriure el credo gafapastil. Conec gent sense dioptries mil vegades més imbècil i pedant que qualsevol gafapasta.

Unknown ha dit...

A mi em sorprenia que tingués tant mala audiència. El programa en general m'agradava. I en certs moments em feia riure (a mi em costa força riure amb coses de la tele, diuen que no tinc sentit de l'humor). Però també havia moments que no li pillava on estava la gràcia (el Stefano aquell, per exemple).

Però bé, així és la tele, nois... Ja hi hauran noves oportunitats i millors!

... ha dit...

Veient el careto del paio m'han vingut repel·lussus, però li he donat una oportunitat amb els vídeos... s'ha de dir que al minut 2 he apagat tant l'un com l'altra. No m'agrada gens... s'ha de dir però que el buenafuente tampoc m'agradava quan feia la secció de premsa al persones humanes i quan rondava per Catalunya i veia el programa no em desagradava... potser en Berto aquest ha de fer una metamorfosi encara...

Pare Bukkàkez ha dit...

El món (de la TV) ha tornat a ser una mica pitjor després de la seva cancel·lació. Estic consternat.

sr. Manel ha dit...

Jo soc molt "fans" d'en Berto, però ha volgut fer la seva obra de teatre a la tele i el ritme no és el mateix. En aquest "programa de Berto" el problema ja es d'origen: ho ha volgut centrar tot en ell mateix. Canta ell, actua ell, monologueja ell... hauria d'envoltar-se de gent perquè sinó patirà el virus Pablo motos.

Josep ha dit...

Coincidisc amb l'anàlisi d'en Markutis i el Senyor Manel.

No conec la tele, així que no sé si el que ha fet era el que ell realment volia (i podia) fer, o només allò que li han deixat fer.

De tota manera, posats a triar, em quede amb el Berto ans que amb l'Aída.

No m'agraden els tòpics, però i si a la tercera va la vençuda?

Valero Sanmartí ha dit...

Que per cert, l'obra de teatre d'en Berto sí que està força bé, però com diu el Sr. Manel no pots traslladar el mateix format a la tv. Inclòs els mateixos que també ens agrada el Berto (no parlo de l'espectador mitjà d'Aída) ens posem nerviosos quan el ritme decau una mica, l'acudit es resisteix a arribar o enganxes tres bromes seguides que no et fan gràcia.

Espero que li donin un 3a oportunitat i tingui la sensatesa d'agafar uns quants col·laboradors. Al cap i a la fi al BNF ha salido un momento va funcionar. I molt.

Modgi ha dit...

Jo estic amb el Valero, el colló d'aquiles del pugrama del berto era el ritme. Quan fa la secció a buenafuente et destesticles precisament perquè són 10minuts de tralla, però la mitja se li queda llarga. Li falten col·laboradors que el descarreguin del pes del programa.

Sagristana ha dit...

Doncs jo trobaré a faltar sobretot les cançonetes del final del programa.

Sort del sr. manel i les seves versions!

Anònim ha dit...

Doncs a mi el que més m'agradava era l'Stefano.

Josep ha dit...

No veig que el diumenge televisiu hagi millorat gaire.