dimarts, 14 d’abril de 2009

viscAbarcelona

Aquest és un tema del que volia parlar ja fa dies i m'ho he estat guardant durant les vacances de Setmana Santa perquè no volia que passés desapercebut a la meva selecta i mai prou ben valoradament fidel audiència. Un cop dit això, tot serà que us la repampimfli i aquí no deixi comentaris ni sa tia però molt difícil em sembla que no faci bullir uns quants litres de la vostra sang aquesta noticia sobre la nostre idolatrada Guàrdia Urbana.

Reïxiu el pols, no hiperventileu encara, que hi ha més dades. A la capital del barcelonès, les grues s'emporten una mitjana de 325 cotxes diaris i ja és sabut que, d'entre totes les espècies, la grúa barcelonina es distingiex per ser la més cara d'Espanya. No només això, ara també hem d'aguantar la moda de la multa sorpresa, que és aquella denúncia que realitza un professional de la sanció (no qualificat però contractat per l'Ajuntament) mitjançant la càmera digital i que permet als Urbanos certificar les multes còmodament des d'una cadira i sense moure's de la comissaria. Per suposat, en aquest tipus de multes la primera notificació arriba per correu amb aquella oferta tradicional del "pagui en 15 dies o pagui el doble!". Aneu notant l'escalforeta que vé de dins? Jo sí.

Els que no sou de Barcelona i/o no teniu ulls a la cara potser no us havieu adonat encara que darrerament la ciutat s'ha esquitxat arreu de ratlles de colors pintades al terra. Són la zona blava i la seva cosina rica zona verda. Em centraré sobretot en aquesta última, la que més ha proliferat. Un invent del diable venut pel consisitori com un element xupi-sustanibla per facilitar l'aparcament als residents del barri que ha acabat per convertir el sòl públic en un xucladuros que paguem TOTS (veïns inclosos) i que entre zones blaves, de càrrega i descàrrega, aparcaments de moto que no s'utilitzen (totes són a la vorera) i de minusvàlids (algún dia m'esplaiaré parlant de la gran estafa i picaresca que suposen aquestes places) amb prou feines dóna cabuda a dues terceres parts dels vehicles que en necesiten, per exemple, al Clot. Pels que treballem fins tard i hem d'agafar el cotxe per collons és fantàstic, perquè ens deixa sol.lucions meravelloses com llogar una plaça d'aparcament privat o aparcar malament i llevar-se expressament a les 7 del matí per moure el cotxe amb l'emoció afegida de descobrir si algún agent de l'ordre ens ha deixat una noteta dedicada amb tot el seu amor.

I ja per últim, no fos cas que quedés algún ciutadà amb la sensació de que l'Ajuntament no cuida tots els detalls amb dedicació, les dues rondes i tots els accessos i sortides de la ciutat minats de radars i velocitats (variables o no) que desafien la capacitat de corsecament i paciència humanes. Dubto que el pressumpte estalvi en les emissions de CO2 dels vehicles compensi la fumera d'emprenyamenta que desprenc ara mateix i la dels cigarrets que m'he de fumar cada cop que em trobo amb alguna d'aquestes coses i m'he d'aplacar per no acabar protagonitzant Un día de fúria 2.

L'any 2008 l'Ajuntament de Barcelona va recaptar 8,5 milions d'euros entre grues i parquímetres, el doble que el 2007. L'estadística no inclou quantitats per excessos de velocitat, ni l'abusiu impost de circulació. Visca Barcelona! Visc a Barcelona, per poc temps més em temo.

12 comentaris:

iaiapunkarra ha dit...

Què collons passa amb els trispartits suposadament d'esquerres que només beneficien als que tenen pasta i es poden permetre pagar parkings?

Precisament tenia pensat escriure un post sobre la genial idea promoguda pel tristpartit de Girona -de fet, pel puto pijoecologista de torn que ni tan sols viu a la ciutat- de multar a qui no tregui a passejar els gossos almenys 20 minuts diaris.

Però no l'escriuré perquè no tinc les pastilletes de la úlcera a mà, i aquest tema m'encén massa. De fet, ja m'ha encès llegir aquest post.

Si és que ja no saben d'on treure calers. Per què no obliguen les parelles a tenir 20 minuts de sexe diaris? O els funcionaris a treballar com a mínim 20 minuts diaris?

Tenim el govern de PARDillOs pijoecologistes que ens mereixem.

Ah, i també obligaria a viure als polítics a la mateixa ciutat on manen, que és molt bonic posar multes i lleis i que després visquin a un altre poble, eh senyor ...? Sincerament, no el veig fent el tram del Congost en bicicleta, que de sobres és conegut per la seva fred, oi que no? Millor en cotxe, oi? Doncs llavors deixi de tocar els collons a qui el necessita per anar a treballar.

Apa, ja m'he desfogat.

KASHNA ha dit...

inspirar, espirar... inspirar, espirar...

només he pogut llegir el primer paràgraf. Vaig a fer-me una tila i torno.


inspirar, espirar... inspirar, espirar...






(comentari patrocinat per http://lamarmotaensopida.blogpot.com)

sr. manel ha dit...

Sr. Markutis, no m'ha donat temps de comentar-li al seu postdenuncia contra les campanyes madridistes. Però pensant en vostè (de manera pura i casta) he creat els Guaschmen:

http://blogcinefobo.blogspot.com/

Perdoni l'autopromoció però...

Valero Sanmartí ha dit...

M'afegiré a la denúncia però més per amor al proïsme que per motius personals. Jo sóc un d'aquells fills de puta que passats els vint anys encara no es digna a treure el carnet de cotxe i tira o bé de cames o bé de transport públic o bé de la bona fe d'algun amic/parent amb transport privat propi. Sé que jo i els de la meva classe som motiu de post, ho sé.

Josep ha dit...

L'enuig portarà al cabreig, i aquest a l'esclat social sagnant i violent.

Modgi ha dit...

Que la guàrdia urbana són la pitjor escòria que pot trepitjar el paviment de barcelona ho sap tothom. Hauríem de tatuar-los al pit amb un ferro roent allò de "Guardar i protegir", i al cocxis amb lletres tribals un merescut "filldeputa". Covards, acomodats i llepaculs, aquesta és la classe d'agents que estan "al servei del ciutadà". Un altre negoci rodó en nom de la sostenibilitat.

Modgi ha dit...

Em sento molt millor. Gràcies, Markutis

Lo Gené ha dit...

Jo fa temps que ho dic: cada vegada que a barcelona construeixen un nou carril bici, es carreguen aparcaments. Les bicis ara poden circular pels seus carrils, però qui paga el puto impost de circulació som els conductors.

Els ciclistes a la cuneta. I amb un tret al cap.

iaiapunkarra ha dit...

Ondia tu aquest en Gené té les coses clares! Jo quan vaig a Barcelona i veig més estacions de bicis, també ho penso: "merda, menys llocs per aparcar".

A Girona ja hem begut oli: l'alcalde..sa vol implantar el bicing a la ciutat. Això vol dir menys aparcaments lliures, (menys dels que ja hi ha, que és difícil), i sobretot, més "ciclistes" per les voreres, saltant-se semàfors en vermell i tota la pesca.

I més carrers a 30 km.

I més putos pijoecologistes. Que com he dit abans, alguns viuen fora de la ciutat.

Cada cop que he d'anar a Barcelona a 80, m'enrecordo dels pijoecologistes i la mare que els va parir a tots plegats.

Quasi que són pitjors que els peperos. Fixa't si els odio.

Dr. Muerte ha dit...

Llegint això agraeixo 3 coses:

- Que els pacients vinguin a la consulta-quiròfan que tinc al soterrani de casa.

- Que paguin ABANS de la intervenció (el dia que algun pacient sigui capaç de fer res DESPRÉS de la operació serà el primer zombie que vegi en directe).

- www.capraboacasa.com Així no he de sortir al carrer per a RES.

KASHNA ha dit...

Després de mitja capsa de tranquimacín... només diré una cosa perquè vegi lo d'acord que estic amb el que ha escrit.

- avui he d'anar a pagar 3 multes que m'han arribat de 48 euros cada una (que per sort si pagues abans de 15 dies son "només" 24)... i ja de pas, aniré a pagar també l'impost de circulació de 60 euros.

-Les multes, son completament culpa meva per descuidada. Cada setmana compro el tiket d'aparcament de zona verda com a resident (1 E la setmana costa)... i el paperet de merda va caure i no estava a la vista. tres dies sense adonar-me tres multes. és a dir... per 20 cèntims de merda, et ve una multa de 48 euros. Totalment desproporcdionat al meu entendre.


Encara quan hi penso em vull la sang, tu.

ie komori ha dit...

Als anys 60 ja hi havia gent que deia que l'Eixample era insuficient pel trànsit i es va construir algun edifici sobre pilotis per deixar que els cotxes ocupessin l'espai del que fins llavors havia vingut sent la vorera. En resum, que Barcelona i cotxe són difícilment compatibles. No ve d'aquí. Cada cop que algú que acabarà treballant a Barcelona i que a més té pasta (sé que no és el cas de l'autor, però bé) em diu que s'està traient el carnet em descollono.