diumenge, 25 de gener del 2009

Catalunya des de l'aire

L
Quina basarda que aquest pais de fireta que anomenem Catalunya cada cop que el temps es complica una mica faci figa. Si plou més del compte ens inundem, si neva on no toca ens colguem, si fa massa calor ens incendiem i si el vent bufa amb força ho fot tot enlaire. Podem justificar-ho tant com vulguem per l'arbitrarietat de les inclemències, però aquí hi ha alguna cosa que falla. Com s'ho fan a Wellington, la capital de Nova Zelanda, per suportar regularment ràfagues de vent de 100 km/h sense que deixin 7 morts? Quantes excuses més necessiten Renfe i Endesa per justificar la seva incompetència? Quantes la Generalitat per admetre la grotesca inutilitat del NEUCAT, l'INUNCAT i tota la resta de l'estol de mesures d'emergència perpetrats amb impunitat?
L
Hi ha qui m'acusaria d'extremista i exagerat, però jo he vist coses... Coses que farien estremir fins i tot al Doctor Mengele si per la seva feina hagués tingut accés a les mateixes informacions que jo. Coses com pretendre netejar tota la puta autopista AP7 amb dos bulldozers llevaneu, com la supina incapacitat dels Mossos d'Esquadra en comparació directe amb els defenestrats picoletos o la infinita indolència dels nostres organismes oficials, que saben el que passarà abans de que passi però només els importa tenir preparada la declaració institucional del día després amb dades precuinades i passar la patata calenta. Inútils!
L
He dit.

6 comentaris:

Pare Bukkàkez ha dit...

Tota la raó del món.

Això nomès fa que confirmar la visió que tinc de qui gestiona el món.
Faig un copy/paste d'un comentari que vaig escriure a una entrada de Sagristana:

"La veritat és que com més passa el temps i més vaig veient com funciona tot (tot lo important, vull dir, gestionat per adults mínimament intel·ligents) més m'adono de lo inocent que era de petit/jove.
Pensava que tot era un engranatge perfecte on tothom feia la seva feina a la perfecció, tots molt professionals, i m'aterria pensar en no poder arribar a ser tan responsable o professional com els qui feien rutllar el món.
Ara veig com a tot arreu, en tota feina i servei, la gent fa les coses de qualsevol manera (tot i que sempre hi han excepcions) i de responsable i professional, l'únic que tenen és un títol o un contracte.
Quina desil·lusió, per una banda, i quin descans al veure que arribar a aquest nivell, sols és qüestió de estar viu.

La gent té uns collons que fan por..."

Valero Sanmartí ha dit...

Jo també em pregunto si hem guanyat alguna cosa amb els mossos d'esquadra pq són igual de subnormals que els picos, igual de fills de puta i igual d'inútils. A més, parlen una estranya llengua que algú diria que es català però que jo juraria que s'assembla més a algun tipus de dialecte klingonià. O llengua wookie. En fi.

Josep ha dit...

el dia que jo em cabregi, veuràs en que consisteix el Pla Josepcat.

Modgi ha dit...

Abans érem igual de cutres però no ens coneixia ni déu. Ara, el pitjor de tot és que s'han fet molts esforços perquè a europa la gent comenci a saber què és catalunya, però cap perquè deixi de ser una casa de barrets.

Els mossos són garrul·los amb llicència d'armes i el nivell 'c' de català.

sr. Manel ha dit...

Jo sempre que fa tant de bé penso en els llavis d'en Keita i els de la Yola Berrocal (els llavis de dalt). Després d'aquest comentari racista i sexista, no es necessari dir res mes.

Josep ha dit...

el programa es feia des d'un globus, o agafant un bon globus?