dilluns, 24 d’agost del 2009

Fet diferencial

Abans ser català molava. No és que no tinguessim defectes, però en general erem una societat més moderna i europeitzada que els nostres veïns del sud i això es notava en els petits detalls. La feina ben feta, l'esperit democràtic, una cultura oberta i tolerant, una societat competitiva (de botigueta, sí, però treballadora i eficient), una forta identitat col.lectiva... Tot això va ser fins que aquest desig de cercar la modernitat ha passat a ser una mamarratxada. Tenim uns dirigents que viuen instal.lats en la cultura del 'nosaltres més' i fan el que sigui per demostrar que es pot anar molt més lluny a l'hora de dificultar la vida dels ciutadans en nom del progrés, i una societat anestesiada que de tant civilitzada entoma el que sigui sense dir ni piu.

La setmana passada em van arribar dues multes a casa. La primera, de quan vaig anar de vacances a Astúries i a la tornada em van caçar a 143 km/h per autopista a l'altura de Saragossa. No tinc cap més excusa que la impaciència per arribar a casa després de 5 hores de botifarrada en cotxe. El resultat de la meva imprudència: 70 euros de multa amb reducció i cap punt de menys al carnet de conduïr. La segona multa es correspòn a quan ja era a Barcelona i una tarda em van fotografiar a 114 km/h a l'autopista C-33 quan anava cap a la feina com tantes altres vegades. Aquest cop la meva excusa és que tractant-se d'una vía ràpida en plè mes de juliol i petada de cotxes al meu voltant em va semblar molt gilipolles frenar en sec anant pel carril de l'esquerre per una zona d'obres de 500 metres on la velocitat màxima permesa és de 80 km/h. Ja fa mesos que hi són aquestes obres, i mai m'havia arribat cap multa, potser per això vaig pensar que no passava res si en comptes de passar de 130 a 80 en 100 metres ho feia en 200. El resultat de la meva ingenuïtat: 95 euros de multa amb reducció i dos punts menys al carnet de conduïr.

Ja està tot dit.

10 comentaris:

MARTELL DE REUS ha dit...

Quan els historiadors del segle XXII avaluin el per què de la decadència i extinció de Catalunya en començar el segle XXI, el Sr, Saura gaudirà d'un volum monogràfic dedicat a la seva Obra.

bule ha dit...

un parell d'anys i no quedaran conductors a les carreteres

L'EXORCISTA ha dit...

D'algun lloc han de sortir els diners per a mantenir els vividors, els artistes "alternatius" i tota aquesta casta de "progres" sense ofici ni benefici (tots subvencionats, és clar).

Valero Sanmartí ha dit...

Hauria de comprar-se un tanc! En van sobrar molts del pacte de Varsòvia i els venen per Internet. Això faria canviar més l'actitud dels polis que no un parell de mamelles.

Josep ha dit...

Sards industrialitzats i urbanitzats, això és el que som.

Sards, corsos, sicilians, calabresos i catalans: el mateix, pel que és bo o el que és dolent.

Markutis ha dit...

Només per a la vostre informació, avui he estat a punt de fer una bestiesa. A les 10 del matí m'ha despertat el timbre de casa meva i altre cop la veu de la cartera a l'altre costat de l'intèrfon: "porto una notificació per a en markutis".

Tres multes en dues setmanes, això no pot ser, he pensat. Si han posat un radar on les obres de la C-33, la última multa era del 10 de juliol i jo hi he passat cada día dues vegades fins que vaig agafar vacances el 10 d'agost me'n seguiran arribant. Em sangraran, em retiraran el carnet, fills de puta.

Potser perquè no és la millor manera possible de llevar-se m'han passat moltes idees pel cap: retirar tots els diners del banc i guardar-los sota el matalàs, vendre'm el cotxe, fugir del país, hostiar a la cartera per desfogar-me. Però la paia ha trigat moltíssim en pujar, no sé com s'ho ha fet per entretenir-se 5 minuts en pujar 4 pisos, potser és conscient de la mala llet que provoquen visites com aquesta i ho ha fet expressament. El cas és que m'ha donat temps de passar de la fase de negació a la de resignació.

Després de signar, ha resultat ser la mateixa multa de l'altre día amb l'afegitó d'una Delegada territorial de la Generalitat que es jacta de que no hagi presentat al.legació i la sanció hagi sigut ratificada. Al final de la carta, en lletres petites, com si hgaués sigut afegit a última hora, una frase solitària: "ja ha estat pagada".

Què collons representa, això? A sobre em foten befa i escarni? Cal donar-li aquests disgustos a la gent dues vegades? Volen que els odiem, o què?

Agnès Setrill. ha dit...

No li diré allò de -Vigili amb el cotxe! Amb els controls! - Per més instint maternal que em pugués despertar vostè, en aquest moment.
De totes maneres, ànims, i totes siguin, a pesar de tot, com la última!

Anònim ha dit...
L'autor ha eliminat aquest comentari.
Anònim ha dit...

Si és que ens volen a tots com a maricons (amb tot el meu respecte cap al col.lectiu homosexual, que condueixen molt millor que no pas molts d'aquests ecourbanites "conscienciats" que van a 70 en una comarcal on es pot anar a 90, donant pel cul a tothom, camions inclosos).

Al final resulta que és molt millor conduir per secundàries. Bé, més que "secundàries" (si ens referim al que no és autopista ni Nacional), terciàries.

El dia que farceixin de radars una carretera d'aquestes, haurem d'anar pels camins "rurals". A més, ens estalviarem els putos ressalts que envaeixen les carreteres i que són un autèntic perill.

I acabarem que ens sortirà més a compte anar per camins de tractor.

Anònim ha dit...

Aaaah Catalunya...

Catalunya s'en pot anar a la merda. Ah, i compte que pel desembre venen els radars de tram.