divendres, 22 de maig del 2009

La broma de les talles

El que primer heu de saber és que detesto anar a comprar. Només ho faig quan és estrictament necessari i amb un objectiu clar. No hi ha res que em posi de més mala llet que acompanyar algú que inverteix una tarda sencera en passejar-se les botigues, comparar preus i detectar el que vol comprar per acabar dient que ja tornarà un altre día. Busco, trobo, compro i marxo. I si pot ser ho faig a hores intempestives per estalviar-me cues i aglomeracions.


Com aquest cap de setmana tinc intenció de remullar-me a la platja no he tingut més remei que anar a comprar un banyador. Perquè aquesta és l'altre, i obro un petit parèntesi. La meva total aversió a les compres té com a conseqüència que em faig durar la roba al màxim i, dels tres banyadors que tinc, dos s'han donat de sí per l'ús i el tercer és la cosa més lletja que hagi vist mai. Fins al punt que podria competir amb els màxims exponents del glamour made in Costa Blanca. El vaig adquirir en un mercadillo de Sant Pol de Mar un día que vaig visitar una amiga sense saber que disposava de piscina comunitària i vaig haver de baixar al poble a buscar una sol.lució d'emergència. Tanco parèntesi. El cas és que hi ha un centre comercial al costat de casa i jo tenia el matí lliure, així que m'hi he llençat de cap amb la intenció d'enllestir-ho ràpid. Això ha sigut a les 11.

Primera providència: Perquè a totes les refotudes botigues ténen el mateix tipus de banyador? Ho desconec. Però si no vols portar unes bermudes hawaianes florejades i de colors llampants amb belcro i cordons a la cintura en comptes de goma ho tens fotut.

Segona providència: Qui collons determina les talles? Un model rere l'altre, me'ls he anat emprovant sense ser capaç de fer passar còmodament el banyador no ja per la cintura sino per la meva cadera fins a arribar a la següent conclusió: o l'espècie humana evoluciona cap al Fido Dido o és que sóc una inmensa bola de greix amorfa i única en el planeta. Almenys això és el que pensen els senyors d'H&M, C&A, Zara i Pull and Bear. Que m'he arribat a emprovar una XXL, eh! La cosa es posa especialment interessant quan afegeixes els factors de que sóc una persona a la que no li costa especialment trobar pantalons de la seva talla i que dels tres banyadors que tinc a casa un d'ells és de la talla L (comprat al Decathlon, això sí). Què està passant? Perquè Quicksilver ha arribat a la conclusió de que els banyadors han d'arribar per sota del genoll i marcar paquet alhora?

Remat i conclusió: Finalment, en pos de la meva comoditat, la meva butxaca i el meu honor he decidit tornar a casa amb les mans buides. Això ha sigut a la 1 del migdia. Ara les úniques opcions que em queden són: 1) Portar un banyador que se'm cau i que si no vull anar ensenyant la guardiola me l'he de lligar a la cintura com el xandall d'un ionqui 2) Desafiar els nivells de tolerància al mal gust de la població catalana lluïnt un modelet que ni l'Abeja Maya. Sabeu què? Que em remullaré en pilotes i a cagar!

10 comentaris:

Unknown ha dit...

No sap com l'arribo a entendre... i jo tampoc sóc deforme. Només t'has de sortir uns centímetres del cànon per ser una persona descatalogada.

Simeplement pensi que el dia que ens van fabricar, van trencar el motlle.

I banyis en pilotes! sempre és més agradable i més barat.

Dani ha dit...

I després de veure que tots els frikis es banyen amb els calçotets -suats i cagats- sota el banyador, ara les marques més guais de surf i 'esqueit' ja fan els banyadors amb calçotet incorporat. De fet he arribat a veure calçotets amb caçotet incorporat.

És un avantatge pels qui tenen les cames d'home-llop o qui les té de filferro: calçotets amb calçotet incorporat + banyador amb calçotet incorporat = quatre tires calvin klein i un banyador pels turmells.

En fi, no sé vostè, però jo preferiria banyar-me amb una medusa tigre africana ultra verinosa embolicada als collons que amb un d'aquests modelets. O en boles.

mcarbo2001 ha dit...

estimat Markutis,

decanti's pel nudisme

Modgi ha dit...

Mai hagués cregut que diria això però: estic amb la mare de déu.

Anònim ha dit...

Doncs jo crec que buscant una mica, es troba el que faci falta. No m'agraden els banyadors que semblen pantalons pirates, els odio. Tampoc suporto els que van arrapats. I l'any passat, vaig trobar al corte inglés uns Reebok clàssics de ratlles verticals (aprimen) fantàstics per 40 euros, són ben curtets i còmodes.

Ja sap Markutis, toca passar-se unes horetes buscant.

Anònim ha dit...

Gordo.

Anònim ha dit...

No vagi a la platja, que la sorra s'enganxa i està plena de famílies de domingueros. Si el que vol és veure cuixes, s'hi pot passejar vestit.

Markutis ha dit...

Sr. Anònim: Li confesso que quan vaig escriure aquest post ho vaig fer pensant en vostè, en gent com vostè. Em sorprèn que hagi trigat tant, però tranquil que li he guardat el premi al comentari més original i trencador del mes. Quan el passi a recollir m'ho pot dir a la cara i de regal s'emportarà una hòstia.

sr. Manel ha dit...

Qui digui que la pràctica del nudisme és còmoda, que es tiri a la primera pedra...

Unknown ha dit...

Jo no acostumo a anar a la platja. Odio la sorra que s'enganxa a la part baixa dels ous, les aglomeracions, els nens tirant sorra, els que juguen a pàdel, els que s'enduen el lloro...

Tot i així, si algun dia em convencen per anar-hi sempre escullo platges nudistes.

Primer perquè no m'he de preocupar pel banyador i segon perquè, com diu na Kashna, és més agradable.

Tot i així reconec que em va costar desprendre'm del banyador la primera vegada. Però un cop vist que hi havia gent més troll que jo banyant-se despreocupadament, vaig decidir fer el pas.

Ara em banyo sempre conill, ja sigui a la platja o a quan em convida gent que té piscina.

I si a algú no li agrado que miri cap a una altra banda.